Inspiratia mea isi da intalnire cu Mos Ene

Am putin mai mult timp liber si doua bloguri prin care bate vantul asa ca ar trebui sa ma pun pe treaba, sa scriu. Starea de spirit este buna, am toate conditiile necesare realizare unui efort creator insa imi lipseste „combustibilul” si anume inspiratia. Partea proasta e ca, spre deosebire de combustibului obisnuit, inspiratia nu se gasesc de vanzare la pompa, ci e ca dragostea, sau ca foamea, apare cand nu te astepti si niciodata cand o chemi.

Ceea ce e interesant in ceea ce ma priveste e ca la mine inspiratia isi face mereu aparitia in acelasi moment. Dupa ce ma straduiesc cateva ore sa adorm si simt ca deja incep sa fiu incet incet intre vis si realitate, orice gand aleator pe care il aveam despre pantalonii crosetati din H&M sau referatul de practica ce trebuie predat urgent dispare brusc, iar in locul lui imi apare tiparit, ca intr-o carte scumpa un articol, despre o tema oarecare, fara nicio legatura cu gandurile constiente pe care le aveam anterior, scris frumos cu paragrafe, alianiate si titluri.

Trist e ca in situatiile de genul am doar doua alternative, incerc sa adorm sau ma trezesc si scriu articolul. Nicio varianta nu se dovedeste insa eficienta pentru ca daca aleg sa-mi continui drumul spre lumea viselor, pe cand ma trezesc uit complet despre ce si ce anume vroiam sa scriu. Daca aleg sa parasesc caldura patului, si sa astern repede gandurile pe o foaie de hartie sau intr-un document word, dispare si orice speranta de a ma intalni cu Mos Ene in urmatoarele ore. Relatia mea cu acest domn misterios, Mos Ene e una extrem de complicata, imi e totodata prieten si dusman, il iubesc si detest profund in acelasi timp. Asa ca tot la cateva nopti eu ma aflu in fata unei alegeri destul de dificile, Inspiratia cea Pretioasa sau Somnul cel „Scump la vedere”.

Voi ce ati alege ? Sa aveti o noapte alba, si o a doua zi obositoare, dar cel putin un articol interesant scris, sau un somn satisfacator si speranta ca poate in urmatoarele zile vor reveni ideile intr-un moment mai propice al zilei ?

//

2 thoughts on “Inspiratia mea isi da intalnire cu Mos Ene

  1. Eu as alege somnul! Cand am o problema adorm cu greu dar adorm scormonind in abisul mintii o solutie. Ma trezesc noaptea, gandind o solutie…de cele mai multe ori e solutia ideala si incet incet adorm din nou. Dimineata ma trezesc mahmur dar fericit ca am gasit o solutie…
    Problema e alta de multe ori dimineata nu-mi mai amintesc solutia!

    1. Inteleg. Asta e si problema mea, daca adorm, cand ma trezesc nu mai tin mintea „povestea” pe care o crease mintea mea cand se afla la granita dintre vis si realitate/

Lasă un răspuns

