In forma maxima pentru banchet si vara I

Vara e chiar dupa colt. Sezonul costumelor de baie, blugilor scurti, al vacantelor, nuntilor si festivitatilor de tot genul. Cu totii avem cel putin un motiv pentru care ne dorim sa aratam si mai bine in aceasta perioada a anului. Pentru mine vorba de banchet. Nu ma consider supraponderala, insa gratarele si mai ales berile de 1 Mai, mancarurile de Paste si lancezeala din vacanta si-au pus amprenta pe burtica si coapsele mele.

Pentru ca mai am timp suficient pana la banchet, care e in 1 iulie, am zis ca vreau sa fac mici schimbari in stilul de viata pentru a scapa de 2-3 kg fara un efort prea mare. Sincer nu (mai) sunt fana diete, nu imi place sa fac sport si sunt depedenta de cola, insa am pus la punct un plan de atac care sper ca imi va aduce rezultatele dorite fara infometare si fara extenuare. Sper s ava ajute si pe voi, mai ales pe cele care sunteti ca mine, comode si pretentioase la mancare.

1. Alimentatia

Cred ca e cel mai important punct de pe lista aceasta. Parerea mea ca cel mai bine e sa ne facem fiecare un plan personalizat in functie de gusturi, program, diferite probleme de sanatate si asa mai departe. Eu nu recomand dietele clasice, de genul mic dejun : oua fierte, grepfruit, pranz : pui la gratar cu rosii etc din varii motive :

  1. Unele diete inseamna infometare. Aceasta duce la probleme de sanatate si mai ales la probleme emotionale, daca te simti mereu flamand vei deveni nervos, agitat, nemultumit. Un om e mai fericit cu stomacul plin.
  2. Majoritatea dietelor sunt sarace in nutrienti. Eu am nevoie de energie pentru sesiune si toata agitatia care va urma cu absolvirea asa ca am nevoie de mese cat de cat hranitoare.
  3. Multe regimuri alimentare sunt plictisitoare. In fiecare zi ai acelasi mic dejun, sau intreaga zi mananci doar acelasi tip de alimente, lucru care in timp duce la frustrare.

Lista ar putea continua insa ma opresc aici. Eu am hotarat sa elimin niste grupe de alimente din dieta zilnica.Avand in vedere cum mananc acum, cred ca e suficient sa nu consum acele alimente o luna de zile, fara alte diete, sau sport, sa dau jos 2 kg. Deci,

  • fara produse de patiserie
  • fara paine
  • fara alimente de tip fast-food
  • fara alcool
  • fara prajeli
  • fara dulciuri*
  • fara bauturi carbogazoase*
  • fara carbohidrati*

Produsele de patiserie sunt calorii goale, nu au nutrienti, deci trebuiesc eliminate complet. In ceea ce priveste painea eu nu sunt mare fana asa ca nu mi-e greu sa ma abtin. Daca va place prea mult incercati sa o consumati doar pe cea din faina integrala. Fast food-ul imi place mult, recunosc, insa am redus consumul la o data pe luna, dar luna iunie vor incerca sa ma abtin de tot. Alcoolul chiar daca nu e consumat in cantitati industriale, de exemplu bei doar o bere la un meci, doua pahare de sampanie la o aniversale, un mojito la terasa cu fetele e suficient cat sa iti saboteze dieta, deci ideal e sa renuntam complet la el. Prajelile pe langa faptul ca ingrasa sunt si nesanatoase.

Acum urmeaza categoriile alimentare la care am pus asterix pentru ca nu sunt sigura ca voi reusii sa ma abtin complet de la ele. Dulciurile reprezinta o placere vinovata a mea asa ca imi va fi greu aici. Incerc sa le reduc sau macar sa consum variante mai sanatoase, de exemplu inghetata e unul dintre deseturile care ingrasa cel mai putin, sau capsunile, sau ceea ce imi place mie sa fac, sa iau un iaurt cu fructe de padure Muller si sa il pot la congelator sa il consum asa, frozen yogurt. Ideal e sa eliminam bauturile carbogazoase, de fapt orice tip de suc din comert, chiar si cele de fructe tip fresh pentru ca au zaharuri adaugate. La mine e mai complicat aici pentru ca singurul meu viciu e Coca Cola, nu fumez, nu beau cafea dar ador Cola-ul. Nu o sa il elimin pe tot dar sper sa ma limitez la 0.5 litri pe zi; chiar si nutritionistii spun ca nu se intampla nimic daca zilnic consumam 300 -400 ml de suc. Carbohidratii sunt reprezentati de paste, cartofi, orez etc. Daca le scot pe acestea din alimentatie parca nu mai imi raman atat de multe alternative pentru pranz si cina, asa ca desi e indicat sa le evitam, eu le voi consuma in continuare, mai ales ca dau senzatie de satietate.

IMG_1043Si atunci ce mancam ? Legume din plin, proaspete sau congletate, crude, gatite la abur sau gratar. Carne slaba de peste, curcan sau pui la gratar sau fiarta ori fructe de mare. Lactate slabe, oua fierte, dressinguri din iaurturi, cartofi copti, supe si ciorbe. Fructe, preferabil cele proaspete de sezon. Atentie aici, fructele au zahar asa ca nu trebuie sa exageram nici cu consumul lor. Daca avem chef de o gustare putem apela la popcorn fara unt, nuci, migdale, alune, fructe de padure, cereale integrale, rondele si batoane din cereale (fara ciocolata), fresh-uri si shakeuri facute acasa.

Ideal e sa manancam putin si des. Unii oameni slabesc manancand o singura data pe zi. Eu consider ca in felul acela doar iti „stresezi” organismul, si fortezi metabolismul sa incetineasca, pentru ca nu-i dai corpului nimic de lucru. In plus pentru stomacel e sanatos sa mancam cam odata la 5 ore, asta o spun din experienta mea cu gastrita. Ultima masa se ia cu 3-4 ore inainte de culcare, deci daca adormim doar pe la 12, ne permitem sa luam cina pe la ora 8. Trebuie sa mestecam mancarea de mai multe ori, sa nu bem lichide in timp ce luam masa pentru a nu dilua sucurile gastrice si sa nu ne imbuibam, pentru ca senzatia de satietate apare la aproximativ 20 de minute dupa ce am mancat.

Momentan ma opresc aici, dar va astept maine sau poimaine pe blog pentru partea a doua a articolului in care vom vorbi de miscarea si sportul pentru oamenii comozi. Pana atunci va astept comentariile aici. Voi fara ce aliment nu puteti trai ? Cum imbinati placerile vinovate cu dorinta de avea un trup sanatos si armonios ?

Lasă un răspuns

