Jurnal de calatorie : Italia II

DSC08527

Pentru prima parte a jurnalului click aici

A doua zi a excursiei a inceput in Treviso de unde am luat trenul cu destinatia Venetia. Calatoria dureaza aproximativ jumatate de ora.

Am luat la pas Venetia, un oras-bijuterie care nu poate fi descris in cuvinte ori imagini. E unic in lume si ca atare nu poate fi comparat cu nimic. E obligatoriu sa mergeti la fata locului ca sa puteti simti magia care pluteste in apa si intelege cu adevarat ce inseamna Venetia.

409 poduri, o sumedie de canale mai inguste ori mai late, vaporete si multe gondole conduse cu iscusinta de gondolierii in bluze traditionale alb-negre. Flori pline de culoare si parfum la ferestre si porti inundate. Cladiri de o frumusete care iti taie rasuflarea, sculptate cu mare maiestrie in marmura alba, impecabila.

Dupa ce am umblat cateva ore sub soarele dogoritor pe strazile intesate de mult prea multi turisti sositi din toate colturile lumii, in special din Asia, era musai sa luam o pauza. Am hotarat sa luam pranzul intr-un local ascuns pe una dintre stradutele inguste si racoroase. Am ales si de acesta data ceva specific italian : pizza si gelato. Eu am gustat o pizza cu mix de ciuperci de padure, misto bosco cum ii spun ei. Delicios !

Dupa alte cateva ore de cutreierat pe strazi si descoperit o sumedenie de locuri intesate de istorie, de la stradute stramte si intunecoase pe care ti-e frica sa le strabati dupa lasarea intunericului, pana la piatete insorite care lasa turistii cu gura cascata; am ales sa incheiam ziua cu o bautura traditionala.

Am baut un Aperol Spritz in cafeneaua Florian, deschisa in 1720, considera cea mai veche cafenea din Europa. Preturile sunt mai mari decat in orice alta locatie, insa eleganta decorului, a servirii si a chelnerilor este pe masura.

Puteti prepara si voi acasa Aperol Spritz dupa reteta traditionala italieneasca. Umpleti un pahar de vin alb sau highball cu gheata. Turnati 2 sau 3 parti de Prosecco si 1 parte Aperol. Adaugati un strop de apa minerala si amestecati usor. Decorati cu o felie de portocala si optional cu o maslina verde.

IMG_4864TrevisoIMG_4881Treviso – detalii   IMG_4901Canal GrandeIMG_4933Gondole

DSC08568

IMG_4925Detalii – Palatul Ducal (Piata San Marco)IMG_4961Cafeneaua Florian

IMG_4960Aperol Spritz

DSC04782

Piata San MarcoDSC04792

IMG_5071DSC08549 l

DSC04811Gondolieri      DSC08612DSC04772

DSC08604

Pentru partea a 3a a jurnalului click aici. Mergem pe insule !

7 gânduri despre „Jurnal de calatorie : Italia II

    1. Da ? chiar daca nu e cel mai placut sentimentul acesta, ma bucur ca ti l-am trezit, pana la urma si acesta era scopul articolului :p

Lasă un răspuns

