Jurnal de calatorie : Italia IV

DSC08737

Pentru partea a 3a a jurnalului click aici

Aceasta zi a debutat cu o vizita in interiorul Bazilicii San Marco si in interiorul Muzeului Correr. Va spun sincer ca nu prea aveam chef de cel din urma pentru ca vizitasem deja un palat, insa incaperile decorate somptuos, candelabrele maiestoase si mobila impresionanta m-au facut sa spun wow! si nu regret ca am venit si aici.

Bazilica Sf. Marcu (în italiană Basilica di San Marco) este cea mai mare biserica venetiana, construita in stil bizantin si cred ca cel mai cunoscut obiectiv venetian. Accesul este gratuit.

O puteti vizita doar daca sunteti imbracati „corespunzator”, adica fara umeri sau picioare la vedere. Eu am avut noroc cu kimono-ul care il aveam la mine, insa sora mea nu a fost la fel de inspirata si a fost nevoie sa isi achizitioneze de la fata loclului un „pareo”.

Muzeul Correr mi-a placut cel mai mult dintre locatiile vizitate in acesta calatorie. Trecand peste colectia impresionanta de arta pe care o adaposteste de la picturi, manuscrise, ceramica si sculpturi la… mumii, Museo Correr se intipareste in mintea turistilor datorita interioarelor decoare cu mult talent si bun gust. Niciun detaliu nu este lasat la intamplare, totul este decorat migalos folosind cele mai pretioase materiale; de la porti, candelabre si rame de oglinzi pana la tavane, pereti si podele.

In majoritatea obiectivelor este voie sa fotografiati atat timp cat nu folositi blitz-ul !

Dupa ce soarele arzator al dupa amiezii s-a mai domolit, am luat vaporreto cu destinatia Lido di Venezia sa prindem cateva ore de plaja si de balaceala in Marea Adriatica.

Lido di Venezia este o statiune foarte cocheta si eleganta, multe dintre hoteluri fiind amplasat in vile impunatoare. Plaja insa nu e cu nimic mai presus decat plajele noastre de pe litoralul romanesc. Ce mi s-a parut interesant aici e ca multi turisti preferau sa consume pizza sau alte tipuri de alimente direct pe strada, stand asezati pe borduri.

Seara s-a incheiat in Venetia, unde am luat cina la Caffe’ Vergano, inaugurata 1882 si situata langa Grand Canal. Am degustat lasagna, cea mai buna lasagna din viata mea ! Recomand. De aici am putut admira si concursul de kayak si ambarcatiunile frumos decorate si iluminate multicolor cu ocazia sarbatorii Redentore, cea mai mare festivitate din Venetia.

IMG_5111Detalii exterior – Bazilica San Marco

IMG_5116Interior – Bazilica San Marco

DSC08730

IMG_5177Museo Correr

IMG_5175IMG_5131Museo Correr – Tavan Sala Balului

DSC08733

DSC08749Museo Correr – Biblioteca

IMG_5144

DSC08759 lVenetia

IMG_5221

LidoIMG_5249 l

IMG_5290IMG_5294

IMG_5306

IMG_5298

Pentru ultima parte a jurnalului click aici.

2 thoughts on “Jurnal de calatorie : Italia IV

Lasă un răspuns

