1 Decembrie si afluxul de pseudo-patrioti

  (Am scris acest „editorial” intr-un sfert de ora, astazi, la facultate. Pentru ca a iesit mai bine decat ma asteptam am decis sa-l transcriu si pentru voi ca tot e o tema „in voga” si sunt curioasa : voi ce parere aveti despre traditiile de ziua nationala ? )

  Panglicile tricolore stau mandre-n pieptul oamenilor, zambetele entuziaste se intind pe fetele copiiilor care privesc la paradele pricinuite de Ziua Nationala, iar Facebook-ul se umple de fotografii pictate in rosu, galben si albastru.

  O tara de patrioti, ce mai ! Astazi, ca de maine ne intoarcem la rutina noastra de toate zilele : criticarea tarii si exprimarea dorintei de a o parasi cat mai curand. Nu si astazi, astazi ne iubim tara, o pretuim si declaram sus si tare ca nicaieri nu e mai bine ca acasa, si oriunde am fi sufletul nostru ramane in patria mama.

   Deh, asa da bine: sa fim patrioti cu ocazia zilei nationale ! Pacat ca doar azi. Pacat ca privind in ansamblu, patriotismul asta manifestat excesiv miroase a ipocrizie.1-decembrie-ziua-nationala-a-romaniei-poezii-cantece

   De ce nu poate exista un echilibru ? Sa criticam ce e negativ si sa apreciem partile pozitive, indiferent de data calendaristica.

   De ce nu poate exista o consistenta, o stabilitate ? Te-ai saturat de tara, iti provoaca sila si vrei sa scapi de ea cat mai rapid ? Foarte bine, nimeni nu te tine cu forta aici insa, abtine-te de la declaratii de iubire patriotica pe Facebook, postate doar ca sa mai aduni cateva like-uri.

   Esti patriot ? Bravo tie, dar fii tot anul ! Nu doar intr-o zi in care e „trendy”.O fotografie cu harta Romaniei sau o poza in care porti falos o panglica tricolora in piept, postate pe retetele sociale, nu te fac patriot.

   Cred ca, din pacate, in ultimii ani si Ziua Nationala si-a pierdut semnificatia istorica. Multi nu au nici cea mai vaga idee ce se sarbatoreste pe 1 decembrie insa, stiu ca vor avea parte de un spectacol, si mai important, de o masa gratuita.

  Pentru altii e doar un motiv pentru a iesi in evidenta, de a se afirma; fie ca e vorba de tineri in cautare de popularitate online sau politicieni ahtiati dupa voturi.

2 thoughts on “1 Decembrie si afluxul de pseudo-patrioti

  1. Ah, I feel ya. Mi-s și eu iritată de patriotismul ăsta de ocazie, de ipocrizii și alte de-alea.🙂

    Cât despre mine, nu mi-s mândră că-s nimic; că, din întâmplare, soarta a decis să mă nasc în România. Sunt fericită că am cunoscut atât de mulți oameni faini pe teritoriul său, că mi-a oferit foarte multe experiențe, atât plăcute, cât și.. pline de lecții.😀
    M-am mutat deja de trei ani în DE, dar din probleme care țin de corazon și de dezvoltarea personală. Mi-e dor de casă, dar din cauza oamenilor, nu din cauza teritoriului în sine, sau din cauza granițelor sau God knows what else. The world’s bigger than that.
    Ok, am pălăvrăgit mult și bine, sorry for the long comment. Dar mi-a plăcut mult tare articolul. Hugs.🙂

    1. Nu e lung commentul, feedback-ul e mereu apreciat ! Mulțumesc ! E interesant sa vedem si punctul de vedere al unei persoane care nu mai locuiește in Romania .

Lasă un răspuns

